.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

4/17/2007

PKR Isytihar calon malam ini

Kuala Selangor : Parti KeADILAN Rakyat (PKR) akan mengumumkan calonnya yang akan bertanding di dalam Pilihanraya Kecil N11 Ijok pada malam ini bertempat di Bukit Badong, Batang Berjuntai.

Peristiharan calon PKR itu akan dilakukan oleh Presidennya, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. Antara yang akan hadir ialah, Penasihat PKR, Dato’ Seri Anwar Ibrahim, Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa dan Naib Presiden PAS, Dato’ Dr Hasan Mohd Ali, yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor.

Semalam Barisan Nasional (BN) telah mengumumkan calonnya daripada MIC, K. Parthiban, 38. Pengisytiharan telah dilakukan di Dewan Harmoni Batang Berjuntai oleh Pengerusi BN Selangor, Dato’ Seri Dr Mohd Khir Toyo.

Tetapi BN mengalami tamparan hebat apabila Ketua MIC Bahagian Kuala Selangor, S.P. Thirumoorthy dan lebih 2,000 ahli-ahli MIC sekitar Ijok dan Kuala Selangor telah meletakkan jawatan dan bertindak keluar dari MIC kerana parti tersebut tidak memilih calon dari MIC tempatan untuk mewakili DUN ini.

Penamaan calon bagi Pilihanraya Kecil Ijok telah ditetapka pada 19 April ini oleh Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) manakala 28 April sebagai hari mengundi sekiranya ada pertandingan.

Mengikut daftar pemilih tersebut DUN N11 Ijok mengandungi 12,272 pemilih iaitu 12,233 pemilih awam dan 39 orang pemilih pos. Pengundi Melayu sebanyak 51.04 peratus, India 28.16 peratus dan Cina 20.59.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com