.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

4/16/2007

Pemuda PAS Tanjung Karang siap sedia bantu Pilihanraya kecil Ijok

Kuala Selangor : Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang bersiap sedia membantu jentera Pilihanraya Barisan Alternatif (BA) di dalam Pilihanraya Kecil (PRK) N11 Ijok yang akan diadakan pada 28 April 2007 ini.

Sebagai langkah awal Pemuda PAS Anjung Utara iaitu Sabak Bernam, Sungai Besar, Tanjung Karang dan Kuala Selangor telah mengadakan taklimat tertutup bagi membincangkan gerak kerja yang perlu dilakukan oleh Pemuda PAS dalam menghadapi PRK itu nanti.

Taklimat telah diberikan oleh Ketua Penerangan PAS Negeri Selangor, Roslan Shahir Dato’ Mohd Shahir di Markaz PAS Batu 8 Ijok dan telah mendapat sambutan yang luar biasa darpada Pemuda seluruh Anjung Utara.

Hampir semua Ahli Jawatankuasa (AJK) DPP Tanjung Karang dan Pemuda PAS Cawangan-cawangan dalam Kawasan Tanjung Karang telah hadir mendengar taklimat tersebut. Selain itu sesi dialog turut turut diadakan selepas itu.

Pilihanraya kecil DUN Ijok diadakan berikutan kematiann wakilnya daripada MIC, Mendiang Dato’ K Sivalingam. Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) telah menetapkan 19 April 2007 untuk penamaan calon manakala 28 April 2007 sebagai hari mengundi sekiranya ada pertandingan.

Dalam Pilihanraya umum ke-11 tahun 2004 yang lalu, K Sivalingam memenangi kerusi DUN Ijok dengan majoriti paling tipis iaitu 1,649 menewakan calon KeADILan, Abd Rahman Moharam.

Turut hadir ialah Ketua Pemuda Anjung Utara, Ustaz Jamsari Marsom yang juga Ketua DPP Sabak Bernam dan Ketua-ketua DPP Anjung Utara.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com