.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

4/19/2007

Pertandingan satu lawan satu di N11 Ijok

Kuala Selangor : Bendahari Parti KeADILan Rakyat (PKR), Tan Sri Khalid Ibrahim, 61, akan ditentang oleh calon Barisan Nasional (BN), K. Parthiban, 38, dalam pilihanraya kecil N11 Ijok pada 28 April ini.

Pengumuman telah dilakukan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya Haris Kasim, pada jam 11.00 pagi.

Penamaan calon dilakukan di Dewan Orang Ramai Batang Berjuntai dimulakan dengan perarakan kedua-dua penyokong parti pada jam 8.00 pagi. Calon PKR, Tan Sri Khalid, telah diiringi oleh Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Dato’ Dr Wan Ismail, Naib Presiden PKR, Azmin Ali, Ketua Wanita PKR, Hajjah Fuziah Salleh dan beberapa pemimpin PKR.

Turut mengiringi calon PKR ialah, Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa, Naib Presiden PAS, Dato’ Dr Hasan Mohd Ali, Setiausaha Agung PAS, Dato’ Kamaruddin Jaafar, Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat, Dr Dzulkifli Ahmad, Dr Hajah Lo’ Lo’ Dato’ Mohd Ghazali dan beberapa pimpinan PAS pelbagai peringkat.

Perhimpunan kedua-dua penyokong yang pada awalnya aman menjadi tidak terkawal apabila penyokong BN mula membuat provokasi dengan membaling botol air dan kayu bendera. Kejadian tersebut menyebabkan beberapa orang penyokong PKR mengalami kecederaan.

Parthiban, yang juga setiausaha MIC bahagian Tanjung Karang, mengemukakan kertas pencalonannya 20 minit selepas penamaan calon dibuka di Dewan Orang Ramai Batang Berjuntai pada 9.00 pagi. Pencalonan beliau dicadang oleh Rahim Mohd Yatim dan disokong Chong Yau Peng.

Abdul Khalid, yang juga merupakan Pengerusi PKR Selangor pula menyerahkan kertas pencalonannya pada 9.36 pagi. Pencalonan Khalid dicadangkan oleh Abdol Rahman Moharam dan disokong Mohd Yusof Abdul Rahim.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com