.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

4/21/2007

TV3 Mainkan Isu Anak Tempatan Di Ijok?

Kuala Selangor : Sesiapa yang menonton rancangan Berita jam 8.00malam tentunya sakit hati dengan pihak TV3 yang memainkan isu bahawa kononnya calon Parti KeADILan Rakyat (PKR), Tan Sri Khalid Ibrahim, bukan anak kelahiran N11 Ijok sebaliknya merupakan anak kelahiran DUN Jeram walaupun DUN Tersebut masih di dalam Parlimen Kuala Selangor.

TV3 yang sememangnya telah menjadi salah satu media rasmi Umno/ BN seolah-olah telah kehabisan isu dalam menghadapi PKR di dalam Pilihanraya kecil ini. Jika isu tempatan dan bukan tempatan yang dimainkan oleh TV3 bagaimana pula dengan calon BN, K. Parthiban?. Jika dikira, calon BN bukan sahaja anak kelahiran Ijok bahkan anak kelahiran luar Parlimen Kuala Selangor.

Partiban, yang dilahirkan di Raja Musa adalah anak klahiran DUN Permatang dan terletak di bawah Perlimen Tanjung Karang. Bukan itu sahaja, jawatan utama Partiban adalah sebagai Setiausaha MIC Bahagian Tanjung Karang.

Sedangkan Khalid, masih lagi anak kelahiran Parlimen Kuala Selangor walaupun tempat kelahirannya dibawah DUN bersebelahan dengan Ijok. Manakala jawatan beliau didalam parti pula selain sebagai Bendahari PKR dan Pengerusi Perhubungan PKR Selangor, beliau juga adalah Ketua PKR Bahagian Kuala Selangor.

Jadi jika dikira tempatan atau tidaknya calon PKR dan BN sudah tentu calon BN itu bukan anak tempatan. Lebih mengejutkan lagi ialah pemilihan Partiban sebagai calon BN mendapat tentangan hebat dari MIC Bahagian Kuala Selangor sendiri, apabila Ketua MIC Bahagian S.P. Thirumoorthy dan lebih 2,000 ahli-ahli MIC sekitar Ijok dan Kuala Selangor telah bertindak meletakkan jawatan dan bertindak keluar dari MIC.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com