.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

4/21/2007

Wakil Rakyat Meninggal Baru Rakyat Dapat Jalan Baru

Kuala Selangor : Sudah menjadi tradisi di Malaysia yang telah hampir 50 tahun merdeka bilamana wakil rakyat sesuatu kawasan meninggal dan berlaku Pilihanraya Kecil barulah rakyat mendapat durian runtuh daripada Kerajaan BN.

Begitulah yang sedang dialami oleh penduduk di N11 Ijok sekarang yang akan mengundi pada 28hb April ini. Sejak Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ijok, Mendiang Dato’ K Sivalingam, meninggal penduduk Ijok telah mendapat limpahan projek daripada pihak Kerajaan.

Seluruh jalan disekitar Ijok dan menuju ke Ijok sekarang sedang rancak diperbaiki oleh pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) antaranya jalan dari Kuala Selangor ke Kepong sedang dinaik taraf dengan serta merta dan mengakibatkan kesesakan lalu lintas yang sangat teruk dari kedua-dua arah.

Selain itu, setiap jalan dan lorong di sekitar Ijok turut dinaik taraf dan ditar dengan tar yang baru. Walaupun adalah sesetengah jalan dan lorong tersebut baru sahaja dibaiki beberapa bulan yang lalu.

Pada musim pilihanraya ini jugalah sekolah-sekolah dan dewan-dewan orang ramai yang telah dibina berpuluh tahun yang lalu dirasmikan oleh menteri-menteri dan pembesar BN. Peruntukan-peruntukan yang dipohon oleh rakyat sejak berpuluh tahun yang lalu dan tidak mendapat tindak balas dari wakil rakyat yang terdahulu masa inilah mereka akan mendapat dengan serta merta.

Inilah untungnya rakyat Malaysia yang telah hampir 50 merdeka. Amat malang bagi rakyat Malaysia sekiranya perkara-perkara sekecil inipun tidak mampu difikirkan secara rasional oleh mereka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com