.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

9/19/2006

Dimana Orang Melayu setelah 50 tahun merdeka

Tanjung Karang : Laporan media perdana menyebut hanya 30% golongan muda yang berminat dan mengambil tahu mengenai apa yang berlaku di dalam negara seperti isu agama, politik dan sebagainya, manakala 20 % lagi pengetahuannya kabur mengenai isu yang berlaku di dalam negara seperti apa yang akan berlaku dan apa puncanya, kata Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat Haji Mahfuz Omar, sewaktu berceramah di Padang Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS)

39% pula hanya berminat mengambil tahu tetapi hanya seperti Sukan, hiburan dan sebagainya. Ini sangat membimbangkan, kerana mereka akan mengambil alih pemerintahan pada masa akan datang, katanya.

Inilah hasil daripada hampir 50 tahun negara mencapai kemerdekaan, orang-orang Melayu tidak kemana di negara sendiri. Akhirnya, Bangsa Melayu menjadi bangsa yang meminta sedekah di negara sendiri, ujarnya kesal.

Orang melayu tidak boleh menyalahkan bangsa-bangsa lain. Kerana pemimpin bangsa lain jujur memperjuangkan hak mereka. Tetapi pemimpin Umno tidak jujur untuk memperjuangkan hak bangsa Melayu. Mereka (berjuang) hanya untuk mengangkat status diri sendiri sahaja bukan untuk bangsa Melayu keseluruhannya, katanya yang juga bekas Ahli Parlimen Pokok Sena, Kedah.

Pemimpin-pemimpin Umno bersikap hipokrit dan berjuang hanya untuk perut. Bukan berjuang untuk agama bangsa dan negara, katanya lagi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com