.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

10/16/2006

Masalah yang berlaku dalam negara berpunca dari pendidikan

Tanjung Karang : Masalah Ummah (yang sedang berlaku) berpunca dari pendidikan yang pincang dalam negara. Sultan zaman dahulu mendapat pendidikan Islam sejak kecil, contohnya Sultan Al-Fateh. Mereka tidak rela dengan sistem pendidikan penjajah, kata Ketua Dewan Ulama’ PAS (DUP) Wilayah Persekutuan, Ustaz Sani Salleh Al-Hafiz.

Bahaya (jika) anak kecil terus menerima pendidikan barat dan pulang ke tanah air menjadi pemimpin. Tiada erti kemajuan jika tiada kefahaman Islam, katanya yang juga Ahli Jawatankuasa (AJK) DUP Pusat

Dalam perkembangan lain beliau mengambil contoh, Sistem siaran TV di Iran satu pun tiada unsur maksiat tapi di Malaysia iklan Shampo, pampers dan sebagainya asyik menunjukkan aurat wanita.

Beliau juga berkata, Musuh-musuh Islam ada dikalangan orang jahil (tentang) Islam (tetapi) mengaku Islam. Tidak mustahil Allah akan memberi kemenangan kepada perjuangan Islam.

Beliau berkata demikian sewaktu memberi ceramah sempena program Iftar PAS Kawasan Tanjung Karang di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS). Solat terawih telah diimamkan oleh beliau sendiri.

Turut hadir ialah Yang Dipertua (YDP) PAS Kawaan, Ustaz Musa Mohamad, Timbalan YDP, Ustaz Abd Ghani Shamsudin, Naib YDP, Dr Md Yusof Abd Wahab, dan beberapa orang AJK PAS Kawasan Tanjung Karang.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com