.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

4/21/2007

Pemuda Umno Serang Wartawan : TV3 cuba sembunyikan fakta

Kuala Selangor : Jentera Pemuda Umno mula memasuki fasa keganasan menjelang Pilihanraya kecil N11 Ijok pada 28hb April ini. Ini terbukti dengan tindakan jentera Pemuda Umno Malaysia yang telah bertindak mengurung dan memukul seorang wartawan difahamkan dari Malaysiakini.com dengan botol kaca di rumah Pergerakan Pemuda Umno Malaysia di Batu 8 Ijok.

Malangnya TV3 hanya menyiarkan berita yang tidak jelas mengenai kejadian itu dengan menyebut “seorang wartawan bebas telah dipukul oleh seorang penyokong parti politik yang tidak dikenali”. Kenapa TV3 tidak berani menyiarkan berita sebenar dengan mengatakan bahawa Pemuda Umno yang telah bertindak memukul wartawan tersebut dengan botol kaca?

Cuba kita bayangkan jika sekiranya yang memukul itu adalah dari jentera Angkatan Muda KeADILan atau penyokong parti pembangkang?, sudah tentu dicanang seluruh dunia bahawa parti pembangkan bersikap ganas dan sebagainya.

Tetapi bila ia berlaku sebaliknya TV3 tidak berani mendedahkan perkara yang sebenar, inilah sikap hipokrit TV3 lain-lain media bila berhadapan dengan pembangkang.

Bukan itu sahaja tindakan ganas yang telah dilakukan oleh Pemuda Umno, bahkan calon PKR, Tan Sri Khalid Ibrahim, juga hampir menjadi mangsa keganasan BN apabila beliau hamper dipukul oleh penyokong BN.

Selain itu petugas Wanita PKR juga turut diganggu oleh Pemuda samseng BN ketika mereka merayu undi dari rumah ke rumah. Inilah sikap ganas dan samseng yang dibawa oleh penyokong-penyokong BN di Ijok dalam pilihanraya kecil ini.

Sebelum ini, semasa proses penamaan calon yang lepas, penyokong BN juga turut melakukan keganasan dengan membaling botol air (yang bercop dacing) dan kayu bendera kearah penyokong PKR, akibat daripada itu beberapa orang penyokong BA telah mengalami kecederaan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com